The.Legend of Zelda.- A link to the past

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Lotta »

Ni som har spelat detta, får gärna komma med tips och tricks. Ni som är fast, ställ frågor.

Jag har klarat Övervärlden, den ljusa världen, och är i Undervärlden, den mörka världen. Har klarat av Skull Woods och det, nu ska jag köpa nån specialbomb för att komma åt den gyllene pilbågen och det. Sen vet jag inte vad jag ska göra. The Dark Palace har jag klarat och var inne i nån anman "dungeon" (grotta låter inte lika maffigt), men råkade spara och avsluta så nu är jag tillbaka på "pyramiden" där jag kan håmta den gyllene pilbågen (det hade jag missat tidigare).

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Lotta »

Fast den specialbomb jag skulle.köpt i butiken är slur, har nog använt den till nåt annat. Så jag kommer inte in och kan göra min pilbåge gyllene.

Sen hittar jag inte platsen där jag ska spela på flöjten och komma in i ispalatset ... har spelat en timme idag utan att komma nån vart. Dags att gå tillbaka till ljusvärlden kanske?

Johannes Sandquist
Inlägg: 125
Blev medlem: tor apr 23, 2020 11:22 pm
Ort: Härnösand

Re: The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Johannes Sandquist »

Ispalatset kommer du in i genom att från ljusvärlden stiga på en varpplatta utanför lyckans källa, som du hittar genom att lyfta på en mörk sten. Det behöver du inte flöjten till. Superbomben kan du inte köpa förrän den sju stycken "dungeons" i Mörkervärlden är lösta och den åttonde "Ganons Torn" är öppnat.
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Lotta »

Tack. Nu har jag lite att göra nån dag.

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Lotta »

Jag hittar inte bossen i The Dark Palace. Allt är gjort; jag har hittat karta och kompass, öppnat varenda kista, hittat alla nycklar, ja till och med hittat livgivande "feer" både genom att bomba sönder en vägg och genom att med magi döda en sån där rund oberäknelig prick som svärdet inte biter på.

Men var sjutton är bossen? Och hur dödar man den?

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: The.Legend of Zelda.- A link to the past

Inlägg av Lotta »

Jag har hittat Det Goda Biet. Isgrottan hade jag varit i för länge sen men missat biet. Nu.får vi se när jag orkar spela klart det mörka palatset.

Skriv svar

Återgå till "TV-spel"