Ny mobil

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Ny mobil

Inlägg av Lotta »

Är denna något bra?

Ulefone Armor X7 Pro.
Kostar ca. 1500 kr Android 10. Stöttålig. Vattentålig. Bra batteri.

Så billiga mobiler brukar vara skit. Var är haken?

Finns på e-ville.com men går inte att länka dit.

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: Ny mobil

Inlägg av Lotta »

Jag behöver en ny mobil snarast, en bra budgetmobil. Jag har nu en Huawei P20 Lite som laggar. Ska jag öppna ett meddelande i Messenger med en bild i (nånstans, behöver inte vara senaste inlägget) står det Laddar ... ända till jag stänger Meseenger (sveper bort den från senast öppnade appar) och öppnar igen.

Öppnar jag Chrome kommer nån förbaskad startsida trots att jag aktivt valt ingen startsida. Hälften av gångerna måste jag stänga (svepa bort) Chrome och försöka igen.

Ny android mobil, med NFC och bra batteritid, helst inte hur seg som helst, minst 32 GB minne. Ska klara Whatsapp, Facebook, Messenger, geocaching appar (Adventure Lab funkar inte på min nuvarande mobil) samt också spelet Hay Day.

KimTalman
Inlägg: 154
Blev medlem: fre maj 01, 2020 6:43 am
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Ny mobil

Inlägg av KimTalman »

Skulle inte köpa något annat än iPhone själv och vill avråda från alla udda märken då risken är att de inte är kompatibla med vanliga appar, krånglar mer och är svårare att få hjälp med när de krånglar.
Har du inget bra abonnemang där du kan lägga till en bra mobil för en rimlig månadskostnad?
Revisor

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: Ny mobil

Inlägg av Lotta »

Kör Android eftersom vi har Chromecast. Mest van vid Android, hade nog bytt till iPhone om det inte varit för att vi har Chromecast, och alla enheter har Android eller Windows.

Huruvida en mobil ät känd eller ej beror ju på var i världen man bor, men jag förstår din tanke, Kim.

Jag brukar köpa mobilen kontant. En gång har jag tagit en Samsung Galaxy Note 4 på avbetalning hos Tele2, eftersom den kostade 3400 kr på avbetalning och 5000 kr hos Elgiganten.

Nu har jag MyBeat. De har inga mobiler man bakar in så. Men kan ju byta operatör. Com Hem har vi ju på TV:n och bredbandet.

Behöver som sagt en mobil vars skärm inte spricker om den tappas, men det finns ju skal för sånt.

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: Ny mobil

Inlägg av Lotta »

Och ser ingen vits med en mobil för 10 000 kr.

Ruth_Elsa
Inlägg: 58
Blev medlem: lör maj 02, 2020 7:01 pm

Re: Ny mobil

Inlägg av Ruth_Elsa »

Hej Lotta!

Har du kollat på Samsung och HTC?
De är ju Androidtelefoner.
Det finns ju många olika modeller och många olika prisklasser.

Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
* Happiness is being owned by a cat *

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

Re: Ny mobil

Inlägg av Lotta »

Jag köpte Xiaomi Redme 9 och är mycket nöjd.

Skriv svar

Återgå till "Datorer & Webb"