En skiva konstruktionsplywood och en liter färg

Lotta
Inlägg: 95
Blev medlem: lör mar 28, 2020 11:03 am
Ort: Ludvika

En skiva konstruktionsplywood och en liter färg

Inlägg av Lotta »

Jag köpte en skiva konstruktionsplywood, som skulle bli en sänggavei. Min man sågsde till sänggaveln, som jag målade lila och limmade på trähjärtan och träpluppar.

Jag fick så mycket lila färg över, att jag målade om min slitna, vita träbyrå i samna lila färg.

Det var ju synd att låta resten av skivan gå till spillo. Så vi gjorde avskiljare till översta byrålådan.

Resten av skivan blev två anslagstavlor, målade med överbliven skoltavelfärg.

Jag hade köpt ett svart Lack bord med repig bordsskiva för 20 kr på loppis som behövde en uppfräschning. Alla sa art det.är så svårt att måla om lackade IKEA möbler. Inte alls. Slipade skivan ordentligt, tvättade med en särskild tvättduk, torkade rent, maskerade och grundmålade. Sen på med lila färg, i två lager. Jo, det blev snyggt.

En vit pall ser kantstött ut. Den ska slipas och målas lila, den med. Allt blir lila, så länge färgen räcker. Det är återvinning.

För runt 900 kr fick jag en lila sänggavel, en lila byrå, lådavskiljare,.två anslagstavlor och ett svart Lack bord med lila skiva. Inte illa. Och då ska även en vit pall bli lila också.

Återgå till "Snickerboa"