Aspergerforum

Här hamnar allt som inte passar in någon annanstans.
Ruth_Elsa
Inlägg: 58
Blev medlem: lör maj 02, 2020 7:01 pm

Aspergerforum

Inlägg av Ruth_Elsa »

Hej, Ruth_Elsa här!

Jag skulle vilja fråga om det är någon i vårt forum som är med i Aspergerforum och om du/ni har det vad har ni för erfarenheter?

Jag funderar på att gå med, men det är ett stort forum med nästa 11000 användare.

Vad är ett sådant stort forum bra för, finns det några fördelar?

Är det någon som trivs på Aspergerforum som skulle kunna tänka sig att guida, vara en förebild, en tolk som jag kan luta mig emot, är jag tacksam.

Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
* Happiness is being owned by a cat *

Johannes Sandquist
Inlägg: 125
Blev medlem: tor apr 23, 2020 11:22 pm
Ort: Härnösand

Re: Aspergerforum

Inlägg av Johannes Sandquist »

Jag var med för många år sedan. Fördelen med ett sådant stort forum är ju att finns många att ha kontakt med. Personligen upplevde jag att det forumet urartade i tjafs och konflikter, och att det mer och mer blev en fråga om "tjafs på Aspergerforum" än att "vara på Aspergerforum" eller "skriva på Aspergerforum", vilket jag också klart hade del i. Men jag saknar det inte då jag upplevde det som att jag växte ifrån det forumet och blev litegrann en bättre människa av att lämna det.

Det är dock många år sedan jag hade med det forumet att göra, så jag vet ingenting om hur det är nu. Jag hoppas någon annan kan ge dig mer aktuell information om det forumet.
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

Ruth_Elsa
Inlägg: 58
Blev medlem: lör maj 02, 2020 7:01 pm

Re: Aspergerforum

Inlägg av Ruth_Elsa »

Hej Johannes!

Tack så mycket för ditt svar. Det är just det du beskriver som kan hända i ett allt för stort forum. Det blir oseriöst.

Det är därför jag ännu inte gått med. Det är därför jag inte vågar gå med. Risken är att det blir för opersonligt, att det för ytligt. Jag får fortsätta att fundera och så hoppas jag på några fler svar, kommentarer.

Vänliga Hälsningar,
Ruth_Elsa
* Happiness is being owned by a cat *

Suzanne Apelqvist
Inlägg: 113
Blev medlem: sön mar 22, 2020 7:18 pm
Ort: Örnsköldsvik

Re: Aspergerforum

Inlägg av Suzanne Apelqvist »

Jag gick med i det forumet för många år sedan och under dessa åren, har jag försökt några gånger för att kolla hur fungerar. Men precis som ni redan pratat om, blir det tyvärr oftast sämre när det blir större. Om det inte är otrevligheter, så är det mer opersonligt.

Av den anledningen, skulle jag tycka att det vore intressant att diskutera hur man bäst gör på detta forumet, så att inte vi också går den vägen i framtiden. Jag vill ju att detta forum ska kännas som ett andra hem, även när vi blivit många.

Suzanne

Johannes Sandquist
Inlägg: 125
Blev medlem: tor apr 23, 2020 11:22 pm
Ort: Härnösand

Re: Aspergerforum

Inlägg av Johannes Sandquist »

Suzanne Apelqvist skrev:
tor maj 28, 2020 12:01 pm
Av den anledningen, skulle jag tycka att det vore intressant att diskutera hur man bäst gör på detta forumet, så att inte vi också går den vägen i framtiden. Jag vill ju att detta forum ska kännas som ett andra hem, även när vi blivit många.

Suzanne
Det kanske vore en ide' att starta en egen tråd om det här som inte heter "Aspergerforum". Det kanske blir bäst om du gör det Suzanne, eftersom du tog upp frågan.
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

KimTalman
Inlägg: 154
Blev medlem: fre maj 01, 2020 6:43 am
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Aspergerforum

Inlägg av KimTalman »

Kan tyvärr inte rekommendera Aspergerforum.
Det är en virtuell sandlåda nedlusad med troll, nazister och div. korvskallar.
Var med från 2011 tills för något/några år sen, men gick ur då det bara var skitsnack och larvigheter där.
Revisor

Wolfram
Inlägg: 1
Blev medlem: fre okt 16, 2020 9:56 pm
Ort: Eskilstuna

Re: Aspergerforum

Inlägg av Wolfram »

Övervägde att gå med, men lite för mycket rasbiologi-prat för min smak.

xanna
Inlägg: 11
Blev medlem: ons nov 11, 2020 8:22 pm

Re: Aspergerforum

Inlägg av xanna »

Jag var med ett par år, men lämnade. Mycket just för att det var alldeles för lite om asperger, alldeles för ovänligt, och alldeles för mycket om invandring och brottslighet, etc. Jag tittar ändå in ibland, utan att delta, och ser att det finns några trevliga personer kvar, men det är fortfarande mycket fokus på invandring, etc. och ärligt talat väldigt mycket trams.

Men jag ser också att forumet har förändrats till det sämre över tid. Har man en stund över kan det vara väldigt givande att läsa gamla trådar. Jag kommer inte ihåg på rak arm, men tror att man får gå 7-8 år bakåt i tiden (och mer). Då finns trådar där medlemmar diskuterade på riktigt och sade många kloka och tänkvärda saker. Inte minst lyckades de ofta vara oense och ändå svara respektfullt på varandras inlägg.

(Sen har jag läst mellan raderna att allt inte var frid och fröjd då heller: det blev visst rejäla kontroverser ibland. Men det gör ju inte de gamla kloka inläggen sämre.)

Skriv svar

Återgå till "Allmänt"