Anna H

Anna H

Anna H

Inlägg av Anna H »

Anna här. Diagnostiserad med autism och ADD för några år sedan, efter en lång kamp för att få vården att se det som inte fungerade för mig. Min dotter diagnostiserades ett år innan mig, så som det ofta kan vara.

Jag bor i ett stort hus i en lite by i Jämtland med två barn och en katt. Jag jobbar inom vården, och bäst trivs när jag får syssla med verksamhetsutveckling nära patienter och personal. Just nu inom ett arbete med god och nära vård med fokus på digitalisering. Jag är bra på att jobba, om jag får möjlighet att styra själv och inte blir avbruten för mycket.

Jag är inte lika bra på att få till saker som städning, disk, hygien och annat som är svårt att hålla ihop.

Mycket av min kraft går åt till att försöka hjälpa samhället att ge mina döttrar det stöd de behöver och har rätt till. Det går sådär.

Till OA letade jag mig efter att ha suttit på träffar hos Attention och inte fått en syl i vädret och varit med på Autism Och aspergerföreningens aktiviteter och upptäckt att autister är människor som Vi vanliga måste hjälpa. Nu spetsar jag till det, men jag längtar efter ett sammanhang där autister förstår varandra och vill hjälpa samhället att bli bättre på att låta oss också få tillgänglighet till det som är självklart för andra.

Jag älskar att dansa. Läser massor av olika böcker, på senare tid mest ljudböcker. Allt från Svamparnas planet och en biografi om Willhelm Moberg över Testamentet av Nina Wähä och deckare av Adler Olsen till Den lilla bokhandeln vid havet och Anna-Lisas antik.

Jag gillar att skriva 😁 Och har svårt att begränsa mig 🤣

Johannes Sandquist

Re: Anna H

Inlägg av Johannes Sandquist »

Välkommen hit Anna H!
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

Suzanne Apelqvist

Re: Anna H

Inlägg av Suzanne Apelqvist »

Välkommen Anna!