Städning - ett nödvändigt ont?

byzze
Inlägg: 22
Blev medlem: fre apr 24, 2020 1:15 am
Ort: Örnsköldsvik

Städning - ett nödvändigt ont?

Inlägg av byzze »

Jag är en periodare när det kommer till städning. Det är aldrig perfekt i vårt hem. När jag försöker städa, då blir jag jättefokuserad, MEN fokuset stannar inte länge vid bara en sak. Hittar ständigt nya fokuspunkter.
Då irrar jag omkring som en yr höna och plockar pinal efter pinal istället för att ta eftersom.
Jag vet ju vad jag gör fel, men inte hur jag ska lyckas göra rätt. Följden av detta frenetiska planlösa irrandet är att jag blir psykiskt utmattad.

När jag ser bilder och filmer på sociala medier när folk visar sina hem.. Övervägande ofta färg koordinerat, rent, enhetligt och inte ett synligt skräp.
Har alla så perfekt hemma?
Detta är en stor källa till frustration för mig. Visst trivs jag när det är lite stökigt. Men när man inte har ett system som fungerar, inga naturliga förvaringsplatser för saker, då blir det svårt.
Min sambo är också en periodare, men hon kan dock samla sitt fokus bättre än vad jag kan. Men det räcker inte för hela huset, vilket jag inte heller begär av min älskling.

Hur har du/ni städat och i så fall vad har ni för strategier för att hålla städat?

Linnea Sandquist
Inlägg: 367
Blev medlem: tis apr 28, 2020 12:59 pm
Ort: Härnösand

Re: Städning - ett nödvändigt ont?

Inlägg av Linnea Sandquist »

Jag och min man har städdag på måndagarna. Det händer att vi hoppar över städningen någon vecka, men oftast inte.

Skriv svar

Återgå till "Hus & Hem"