Hej!
Någon som stickar eller virkar?
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Handarbete
Handarbete
* Happiness is being owned by a cat *
Re: Handarbete
Jag
Just nu är jag i ett virkskov sen ett år. Färgrikt och blommigt tänker jag att det kan sammanfattas.
Jag har börjat att sticka. Något jag inte gjort sedan syslöjden på högstadiet för hundra år sedan. Det ska bli en liten filt till min lilla katt.
Jag stickar bara rätstickat till att börja med, då jag aldrig tidigare handarbetat på eget initiativ.
Vad virkar du för något, Anna H?
Är det något du rekommenderar, att virka?
Anna H, kan du sticka, med?
Har du något att rekommendera att sticka eller virka för en nybörjare?
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Jag stickar bara rätstickat till att börja med, då jag aldrig tidigare handarbetat på eget initiativ.
Vad virkar du för något, Anna H?
Är det något du rekommenderar, att virka?
Anna H, kan du sticka, med?
Har du något att rekommendera att sticka eller virka för en nybörjare?
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Jag virkar grytlappar och påsar av olika slag mest just nu. Inte så stora saker, tröttnar lätt och då är det bra om det inte är så mycket kvar innan det blir klart.
Jag mår bra av att göra repetitiva rörelser med händerna och av färger.
Att sticka rätstickning först är fiffigt. En filt till katten låter som ett bra projekt. Jag har stickat sittunderlägg, tjockt garn i ren ull, och tovat i tvättmaskin. De krymper ihop och blir täta och varma. Det kanske kunde vara nått.
Ett annat sätt att sticka bara räta maskor är att sticka på rundsticka, då får du ett slätt resultat på rätsidan.
Jag mår bra av att göra repetitiva rörelser med händerna och av färger.
Att sticka rätstickning först är fiffigt. En filt till katten låter som ett bra projekt. Jag har stickat sittunderlägg, tjockt garn i ren ull, och tovat i tvättmaskin. De krymper ihop och blir täta och varma. Det kanske kunde vara nått.
Ett annat sätt att sticka bara räta maskor är att sticka på rundsticka, då får du ett slätt resultat på rätsidan.
Hej Anna H!
Tack så mycket för dina förslag, för dina tips!
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Tack så mycket för dina förslag, för dina tips!
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Hej!
Jag brukar sticka!
Just nu tyvärr inne i en period med lite låg skaparlust, har mycket med studier.
Men har stickat mycket under några år.
Innan virkade jag ett tag, men slutade med det när jag lärde mig sticka.
Det blir många sockor, koftor, tröjor och ibland någon mössa.
Jag brukar sticka!
Just nu tyvärr inne i en period med lite låg skaparlust, har mycket med studier.
Men har stickat mycket under några år.
Innan virkade jag ett tag, men slutade med det när jag lärde mig sticka.
Det blir många sockor, koftor, tröjor och ibland någon mössa.
Jag stickar och virkar ALLT. Mössor, halsdukar, vantar, sockor, tröjor, västar ...
Det man kan sticka, kan man också virka. JA, man kan virka både raggsockar och tunna sockor som går att ha i skor, kängor och stövlar. Det är en myt att alla virkade sockor blir met som tofflor och att raggsockar måste stickas.
Det man kan sticka, kan man också virka. JA, man kan virka både raggsockar och tunna sockor som går att ha i skor, kängor och stövlar. Det är en myt att alla virkade sockor blir met som tofflor och att raggsockar måste stickas.