Socialt umgänge
-
Re: Socialt umgänge
Beträffande just preferensen att umgås med en i taget är min erfarenhet att man lätt uppfattas särskilt av NT som att man vill ha all uppmärksamhet från den man umgås med och att det uppfattas som att det skulle vara frågan om att man mer eller mindre vill bli ompysslad av personen ifråga, när det i själva verket handlar om att jag har svårt att ge alla i en grupp tillräcklig uppmärksamhet för att hänga med i gruppumgänget, så vida jag inte har någon form av ledarroll så att det är min enda uppgift.
Johannes Sandquist
Ordförande
Organiserade Aspergare
Ordförande
Organiserade Aspergare
Känner igen det där från när jag var yngre.
Numera är förståelsen bättre men mitt umgänge är å andra sidan begränsat så det tar kanske ut varandra.
Numera är förståelsen bättre men mitt umgänge är å andra sidan begränsat så det tar kanske ut varandra.
Revisor
-
<iframe width="315" height="560" src="https://www.youtube.com/embed/KsSr32mWlYQ" title="Introvertnytt" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>