Här har vi lite tysk black metal.
Texten reflekterar tydligt min känsla av att alltid stå utanför i grupper av olika slag.
Death och black metal
Re: Death och black metal
Revisor
Har hittat ett nytt favoritband, belgiska Wiegedood.
De spelar depressive black, en tyngre och mörkare underkategori av black metal med ett långsammare tempo och melodiös ljudbild.
Lyriken fokuserar på teman som livsleda, melankoli, dödslängtan, förakt för samhället och självmordstankar.
Wiegedood betyder plötslig spädbarnsdöd på holländska, vilket talar för sig själv då dessa band ofta har namn som är extremt mörka och syftar på ovan nämnda teman.
De spelar depressive black, en tyngre och mörkare underkategori av black metal med ett långsammare tempo och melodiös ljudbild.
Lyriken fokuserar på teman som livsleda, melankoli, dödslängtan, förakt för samhället och självmordstankar.
Wiegedood betyder plötslig spädbarnsdöd på holländska, vilket talar för sig själv då dessa band ofta har namn som är extremt mörka och syftar på ovan nämnda teman.
Revisor
Polsk death metal som träffar klockrent på hur jag ser på detta med religion.
Soundet touchar nästan brutal death metal med sina hårda blast beats och råa stil.
Soundet touchar nästan brutal death metal med sina hårda blast beats och råa stil.
Revisor
Engelsk death metal från tidigt 1990-tal
En av mina favoritlåtar, eller egentligen två låtar som sitter ihop.
En av mina favoritlåtar, eller egentligen två låtar som sitter ihop.
Revisor