Andra veckan utan direkt socker och...

Suzanne Apelqvist

Andra veckan utan direkt socker och...

Inlägg av Suzanne Apelqvist »

Nu börjar andra veckan utan socker gå mot sitt slut och det finns inte längre en dragning till några sötsaker, eller socker snarare. Som moraliskt stöd, har jag heller inte druckit lightdricka, för det lockar sambon att köpa en Pepsi med socker.

Det har blivit vatten till måltiderna och lätt mat. Min mage mår i nuläget bäst av att inte äta kraftigt kött. Så det har blivit lite vegetariska alternativ i stället, både för mig och sambon. Flera riktigt goda rätter.

Jag har också vara lite bättre på att dricka mycket vatten, den här veckan.

Suzanne Apelqvist

Re: Andra veckan utan direkt socker och...

Inlägg av Suzanne Apelqvist »

Nu har vi precis gått in på fjärde veckan utan socker. Sambon beslöt sig för att köpa en drick med lite mindre socker som helggodis. Inte Pepsi som han är "beroende" av, för då känner han att han lätt kan fastna igen.

Av moraliskt stöd har jag låtit bli dricka också, även om jag alltid dricker zero, men denna helg blev det en Trocadero Zero i alla fall :D Det blev en påse ostbågar också. Jag har ju inte ätit någon snacks under den här tiden heller.

Det är absolut inga problem att utesluta socker nu, efter ett sådant långt uppehåll. MEN i denna isolering, då aktiviteterna som passar bäst, är att gotta sig framför en film, så har man alltså tagit bort den trevligheten också.

Jag skulle verkligen behöva tips på gott framför tvn.

Linnea Sandquist

Inlägg av Linnea Sandquist »

Nötter.

Linnea Sandquist

Linskakor.

Linnea Sandquist

Skriv svar

Återgå till "Kost"