Redan i skol-åldern tyckte jag att jag var 'annorlunda' jämfört med genomsnittet och det fortsatte när jag började jobba. Jag fick asperger-diagnos för knappt tio år sedan, och funderade även på add (fast det kunde de inte avgöra). Blev inte direkt förvånad över diagnos, känns som det 'förklarar' ett och annat i livet för min del. Är drygt 50 idag, så det var stor del av mitt liv som jag inte hade någon 'etikett' på det sätt jag var 'annorlunda' (jämfört med genomsnittet).
Av någon anledning som jag intre riktigt kan förklara tycker jag ordet 'special-intresse' är lite negativt laddat, så jag föredrar att prata om att jag har nördområden (som jag tycker är en mer positiv term).
Jag jobbar som systemutvecklare, och gillar fysik, filosofi, matematik, film och foto. Ibland tänker jag att jag ska komma igång och skriva också.
Jag har ett rätt litet socialt umgänge, och även om det finns många trevliga nt-personer (eller 'enter' som en aspie-bekant föredrar att kalla dom) därute så är inte alltid mina sociala skillz kompatibla med deras.
Mange från Stockholm
-
metricspace
- Kontakt:
Re: Mange från Stockholm
Välkommen hit, Mange!