Regler

Pågående projekt och kommande projekt.
Greywitch

Regler

Inlägg av Greywitch »

Rasistiska eller homofobiska inlägg är förbjudet.

Inget hat eller hot mot någon i inlägg/kommentarer.

Sexuella trakasserier är inte tillåtet.

Inlägg med sexuell innebörd är inte tillåtet
sexprat, avklädda bilder, fetisher osv är helt förbjudna.

Vi skriver helst på svenska men engelska kan accepteras.

Var trevliga mot varandra.

Regelbrott leder till varning vid lättare misstag, men vid grövre regelbrott leder det till omedelbar uteslutning från forumet.

Det är ett krav att man har autismspektrumdiagnos eller är självdiagnosticerad. Huvudsaken att man känner sig som autist för att få vara med i detta forum.

Länk till forumets fullständiga regler: https://oa-forum.se/board/app.php/rules

Camillaj's
Inlägg: 5
Blev medlem: fre apr 24, 2020 4:28 pm

Re: Regler

Inlägg av Camillaj's »

*Läst*

Linnea Sandquist
Inlägg: 367
Blev medlem: tis apr 28, 2020 12:59 pm
Ort: Härnösand

Re: Regler

Inlägg av Linnea Sandquist »

Formuleringen hat är numera struken ur reglerna eftersom det måste vara tillåtet att skriva i Ventilen att man hatar någon utanför forumet som har behandlat en illa. Däremot gäller naturligtvis fortfarande regeln att vi ska vara trevliga mot varandra här på forumet!

Johannes Sandquist
Inlägg: 125
Blev medlem: tor apr 23, 2020 11:22 pm
Ort: Härnösand

Re: Regler

Inlägg av Johannes Sandquist »

Nu är regeln om sexprat omskriven något:
Sexuella trakasserier är inte tillåtet. Det är inte tillåtet att posta avklädda bilder på forumet. Ämnen som berör sex får diskuteras på ett städat sätt i sammanhang där det är befogat (t.ex. recensioner av böcker eller filmer med sexuella inslag). Huvudregeln är annars att det på forumet inte är tillåtet med inlägg med sexuell innebörd om det inte är klart befogat av dylik anledning. I avdelningen Kärlek är det tillåtet att nämna sexuella preferenser för att lättare kunna få en tänkt sexuell relation och i avdelningen "Sex & Relationer" är det tillåtet att teoretiskt diskutera detta ämne utifrån egna erfarenheter och autistiskt funktionssätt. Men inte heller i dessa avdelningar får inlägg skrivas på ett sådant sätt att de kränker någons integritet. Skvaller om andras sexualitet är inte tillåtet.
Läs mer om bakgrunden till denna regeländring här: https://oa-forum.se/board/viewtopic.php?f=82&t=90
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

MiJo
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 21, 2021 10:19 pm
Ort: Fagersta

Re: Regler

Inlägg av MiJo »

Hej! Visste inte riktigt var jag borde fråga det här, men jag undrar om det är okej att jag gick med här i forumet trots att jag ännu inte är medlem i Organiserade aspergare? Jag såg inget om det i reglerna.
Jag har tänkt gå på någon av Dalarnas träffar så småningom och bli medlem på riktigt.

Johannes Sandquist
Inlägg: 125
Blev medlem: tor apr 23, 2020 11:22 pm
Ort: Härnösand

Re: Regler

Inlägg av Johannes Sandquist »

MiJo skrev:
ons jul 21, 2021 10:29 pm
Hej! Visste inte riktigt var jag borde fråga det här, men jag undrar om det är okej att jag gick med här i forumet trots att jag ännu inte är medlem i Organiserade aspergare? Jag såg inget om det i reglerna.
Det är helt okej, då större delen forumet är öppet för alla autister, och endast en sluten del är medlemsexklusiv.
Johannes Sandquist

Ordförande
Organiserade Aspergare

Skriv svar

Återgå till "Aktuellt om forumet"