Ofrivillig utloggning

Om ni upptäcker fel på sidan, rapporterar ni dem här.
Linnea Sandquist
Inlägg: 367
Blev medlem: tis apr 28, 2020 12:59 pm
Ort: Härnösand

Ofrivillig utloggning

Inlägg av Linnea Sandquist »

Det har hänt flera gånger att jag blivit utloggad från forumet i samband med att jag försökt skicka långa inlägg. Oftast har det löst sig ändå, i och med att jag har CtrlC:at texten utifall att någonting sådant skulle hända. Nu hade jag dock glömt att CtrlC:a en text i om figuren Annette i rollspelsavdelningen under "Film & Teater", och så gick hela texten, som jag var nöjd med, helt förlorad i och med detta, så nu är jag väldigt frustrerad.

Jag antar att sådan här ofrivillig utloggning, även om det är väldigt vanligt förekommande på internetforum i allmänhet, inte är en dysfunktion som egentligen ska vara där.

Suzanne Apelqvist
Inlägg: 113
Blev medlem: sön mar 22, 2020 7:18 pm
Ort: Örnsköldsvik

Re: Ofrivillig utloggning

Inlägg av Suzanne Apelqvist »

Är det så att du blir utloggad från själva forumet eller är det själva sessionen för skrivandet av just det inlägget som är över?

Använder både du och Johannes samma webbläsarprofil, så att du måste logga ut för att han ska kunna logga in?

Jag är alltid inloggad, på den här profilen. Om jag startar om datorn och går hit är jag fortfarande inloggad.

Jag litar aldrig på något forum och skriver alltid längre i t ex Word och kopierar in det här när jag är färdig. Även om saker normalt fungerar, kan olyckan vara framme. Bara det faktum att internet går ner i exakt det ögonblick man skickar meddelandet, kan ibland göra att man förlorar det man skriver. Ibland funkar det att välja "Tillbaka" i webbläsarfönstret.

Linnea Sandquist
Inlägg: 367
Blev medlem: tis apr 28, 2020 12:59 pm
Ort: Härnösand

Re: Ofrivillig utloggning

Inlägg av Linnea Sandquist »

Jag trycker "skicka", sedan kommer det upp att jag ska logga in.

Jag brukar skriva från Johannes dator och brukar logga ut när jag är färdig för tillfället.

Skriv svar

Återgå till "Felrapportering"