Månbild
Månbild
Många gånger har jag stannat bilen för att ta en bild på månen, men det blir sällan lika fantastiskt på bild. Men denna gången tyckte jag att fotot på månen blev riktigt bra med de förutsättningar jag hade.
- Bilagor
-
- manbild.jpg (24.39 KiB) Visad 7160 gånger
-
metricspace
- Kontakt:
Re: Månbild
Nice bild! Jag brukar försöka 'fånga månen' på bild ibland, men det kan vara lite knivigt att få till bra. Bifogade bild är från januari 2019 när det var månförmörkelse.
-
Suzanne Apelqvist
Wow, vilken cool bild!metricspace skrev: ↑fre maj 01, 2020 8:16 pmNice bild! Jag brukar försöka 'fånga månen' på bild ibland, men det kan vara lite knivigt att få till bra. Bifogade bild är från januari 2019 när det var månförmörkelse.
190121030.jpg
Trevlig bild! Väldigt läckert med förgrunden och färgen på månen.metricspace skrev: ↑fre maj 01, 2020 8:16 pmNice bild! Jag brukar försöka 'fånga månen' på bild ibland, men det kan vara lite knivigt att få till bra. Bifogade bild är från januari 2019 när det var månförmörkelse.
190121030.jpg
Jag önskar mig en sjuhelsikes kamera med ett låångt objektiv.. Men tomten vet nog inte vad jag pratar om.
-
metricspace
- Kontakt:
vi får hålla tummarna för att tomten vet vad en digitalkamera är (med ett vettigt objektiv) när han kommer till dig nästa gång!byzze skrev: ↑lör maj 16, 2020 8:40 pmTrevlig bild! Väldigt läckert med förgrunden och färgen på månen.metricspace skrev: ↑fre maj 01, 2020 8:16 pmNice bild! Jag brukar försöka 'fånga månen' på bild ibland, men det kan vara lite knivigt att få till bra. Bifogade bild är från januari 2019 när det var månförmörkelse.
190121030.jpg
Jag önskar mig en sjuhelsikes kamera med ett låångt objektiv.. Men tomten vet nog inte vad jag pratar om.![]()
den bilden är tagen med ett 500mm-objektiv, och jag försökte få till byggnaden (riksdagshusets tak som det är) att komma i förgrunden.
jag försökte även få till en timelapse vid samma tillfälle, men den blev lite "spretig" tycker jag: