Boendestöd
Boendestöd
Hej!
Har du boendestöd?
Om svaret är ja, vad gör du med dem?
Har du en Kontaktperson?
Om svaret är ja, vad gör du med din Kontaktperson?
Hälsningar
Ruth_Elsa
Har du boendestöd?
Om svaret är ja, vad gör du med dem?
Har du en Kontaktperson?
Om svaret är ja, vad gör du med din Kontaktperson?
Hälsningar
Ruth_Elsa
* Happiness is being owned by a cat *
Re: Boendestöd
Den här tråden kanske borde vara under en annan rubrik, kategori. Men, jag vet inte hur jag gör och om jag byta kategori eller om någon av administratörerna ska göra det. Kanske att denna tråd skulle gå under allmänt.
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Nej på båda frågorna.
Tror inte denna typ av insatser för något gott med sig.
Så är man inte i akut behov av hjälp ska man undvika detta tycker jag.
Speciellt kontaktperson som gärna ger en illusion av vänskapligt förhållande när det i själva verket är ett proffs som bara gör sitt jobb.
Det jag behöver hjälp med är städning och då anlitar jag ett städbolag, inte så farligt dyrt med RUT-avdraget.
Speciellt kontaktperson som gärna ger en illusion av vänskapligt förhållande när det i själva verket är ett proffs som bara gör sitt jobb.
Det jag behöver hjälp med är städning och då anlitar jag ett städbolag, inte så farligt dyrt med RUT-avdraget.
Revisor
-
Linnea Sandquist
-
Johannes Sandquist
Instämmer helt och hållet i detta. Har dock haft kontaktperson i två omgångar i tonåren.KimTalman skrev: ↑fre okt 02, 2020 9:14 amNej på båda frågorna.
Johannes Sandquist
Ordförande
Organiserade Aspergare
Ordförande
Organiserade Aspergare
Mitt boendestöd har varit den allra mest hjälpsamma insats jag fått ta del av. Jag har gått från sjukskriven med utmattning till åter i jobb på heltid tack vare det. Mitt boendestöd är bollplank när jag planerar, när jag skapar rutiner och extern hårddisk och affektreglerare på möten med olika instanser. Boendestödet hjälper till att hålla mig kvar i rätt aktivitet när jag gör svåra hushållssysslor. Som att plocka undan, dammsuga eller plocka i diskmaskinen.
Tyvärr erbjuder min kommun bara boendestöd på kontorstid. Samma tid som min arbetsgivare har schemalagd för mig att arbeta. Så det blir ett pusslande. För närvarande har jag boendestöd två gånger i veckan, 1,5 timmar per tillfälle.
Tyvärr erbjuder min kommun bara boendestöd på kontorstid. Samma tid som min arbetsgivare har schemalagd för mig att arbeta. Så det blir ett pusslande. För närvarande har jag boendestöd två gånger i veckan, 1,5 timmar per tillfälle.
Jag skulle inte kunna leva det liv jag lever idag utan mitt Bst.
De har varit min trygghet i vardagen de senaste 12 åren.
För mig är det en förmån och lyx att få stöd i vardagen av någon som är utbildad att stötta och bemöta mig professionellt i min vardag.
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
De har varit min trygghet i vardagen de senaste 12 åren.
För mig är det en förmån och lyx att få stöd i vardagen av någon som är utbildad att stötta och bemöta mig professionellt i min vardag.
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Som förtydligande kan jag ju säga att om man känner ett behov av insatserna som sådana för att bibehålla livskvalitet är det naturligtvis befogat att ansöka om eller fortsätta ta del av dessa.
Man bör dock vara väldigt medveten om att boendestöd, kontaktperson m.m. aldrig kan bli ens kompisar.
Bollplank, hjälp och stöd - absolut.
Men ingenting annat.
De är proffs som är anställda för att hjälpa folk som behöver hjälp.
Man bör dock vara väldigt medveten om att boendestöd, kontaktperson m.m. aldrig kan bli ens kompisar.
Bollplank, hjälp och stöd - absolut.
Men ingenting annat.
De är proffs som är anställda för att hjälpa folk som behöver hjälp.
Revisor
-
Johannes Sandquist
Nu är detta önskemål tillgodosett och tråden är flyttad till önskad avdelning.
Johannes Sandquist
Ordförande
Organiserade Aspergare
Ordförande
Organiserade Aspergare
Tack så mycket, Johannes!
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa
Vänliga Hälsningar
Ruth_Elsa